Media buying (RTB & Programmatic)

Online marketing en media buying, de juiste combinatie!

In real time de juiste boodschap aan de juiste mensen laten zien. Dat is in het kort Performance Real Time Bidding en Media Buying.

Klinkt duur en moeilijk? Dat valt wel mee met de juiste partner.

Over de afgelopen jaren is er steeds meer focus op RTB (Real Time Bidding), Media Buying (Buiten Adwords om banners laten vertonen) en Programmatic (Op het Systeem vertrouwen) bieden. Maar wat is het nu precies en hoe kan ik dit inzetten?

Eerst zijn er een aantal punten die je goed in het oog wilt houden:
  • Wat is mijn doel?
  • Wie wil ik bereiken?
  • Wat is mijn boodschap?
  • Sluit deze boodschap aan met de intentie van de gebruiker?
  • Wat is mijn budget voor meer Branding / Performance?

Deze vragen zijn heel erg belangrijk voor wanneer je gaat beginnen met RTB media buying. Wanneer deze duidelijk zijn gaan we het RTB plan opmaken en de Programmatic onderdelen bepalen.

Dit doen we direct met een Demand Side platform (DSP), zoals een DoubleClick Bid Manager om effectief en snel te kunnen schakelen.

Met een Demand Side Platform ben je niet meer afhankelijk van 1 netwerk (bijvoorbeeld een Google Ad Exchange) maar kan je over honderden netwerken heen bieden. Zelfs op een Facebook, Youtube, in Mobile Apps en ook nog steeds via Google Ad Exchange. Een gebruiker limiteert zichzelf toch ook niet tot alleen maar tot de Google Ad Exchange?

Via bijvoorbeeld een DoubleClick Bid Manager kan je ook gebruik maken van je eigen data en van andere data die je eventueel kan krijgen, bijvoorbeeld via je nieuwsbrieven en offline winkels.

De advertenties die we de gebruiker kunnen voorschotelen variëren van homepage take overs tot en met dynamische product banners met de laatst bezochte producten op je website. En alles tussendoor. Dit ligt helemaal aan wat de doelstelling is en de doelgroep.

Wanneer de campagnes live staan kunnen we op elk gewenst moment de campagnes bijsturen en hebben we totale inzicht in de kosten en de vCPM (Viewable CPM). We weten precies hoeveel % van je banners zijn vertoond EN gezien.

De campagnes die we voor klanten hebben ingezet variëren van korte dagen campagnes tot langlopende campagnes met duidelijke cijfers en learnings.

Wil je meer weten hoe we dit uitvoeren? Kom langs op onze Winformation-sessie en dan kunnen we direct relevante cases laten zien. En met behulp van duidelijke cases kunnen we direct een brug slaan naar jouw doelstellingen. Hierdoor kan je ook binnenkort een persoonlijke relatie voeren met je klant. RTB, Programmatic en Media Buying is niet moeilijk met de juiste partner.

Terug naar programma